Skip to content

Případová studie společnosti TESCO SW a.s.

Vnitřní integrace úřadu na Krajském úřadu Moravskoslezského kraje

Tato případová studie společnosti TESCO SW a.s. popisuje realizaci zakázky Vnitřní integrace úřadu v prostředí Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.

Představení zákazníka

Krajský úřad Moravskoslezského kraje je jedním z úřadů Moravskoslezského kraje. Krajský úřad plní úkoly v samostatné působnosti uložené mu zákonem, zastupitelstvem a radou a napomáhá činnosti výborů a komisí. Krajský úřad rovněž vykonává zákonem stanovenou státní správu (přenesenou působnost) s výjimkou věcí, které jsou zákonem svěřeny zastupitelstvu kraje a radě kraje či zvláštnímu orgánu. Krajský úřad se člení na odbory a oddělení, v čele krajského úřadu stojí ředitel.

Výchozí stav

S vzrůstajícím tlakem na efektivitu komunikace občana s úřadem, efektivitu běhu agend a dostupnost důvěryhodných informací, vzešel z Ministerstva vnitra ČR projekt e-Government, mezi jehož cíle patří i napojení informačních systémů orgánů výkonné moci na informační systémy veřejné správy (zejm. Informační systém základních registrů a portál Czech POINT).

Jelikož Informační systém základních registrů obsahuje citlivé osobní údaje, ze zákona o základních registrech č. 111/2009 Sb. je nutné přístupy k těmto údajům zaznamenávat. To klade požadavky na sjednocení uživatelských údajů napříč agendovými informačními systémy a monitorování přístupů k Informačnímu systému základních registrů.

Požadavky zákazníka

Na základě těchto skutečností došlo ze strany KÚ Moravskoslezského kraje k vypsání veřejné zakázky „Vnitřní integrace úřadu“, jejímž cílem by bylo provedení vnitřní integrace úřadu z hlediska podpory informatickými činnostmi, čímž by došlo k zefektivnění běhu agend a usnadnění občanům komunikace s úřadem.

Veřejná zakázka byla realizována v rámci projektu „Vnitřní integrace úřadu a integrace s ISVS“ v rámci multiprojektu „E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy)“.

V rámci této veřejné zakázky požadoval KÚ Moravskoslezského kraje po dodavateli realizaci následujících dílčích plnění:

  • pořízení systému pro řízení identit (identity management) a jeho integrace na současný personální systém
  • pořízení systému pro správu nemovitého majetku, který by zajistil správu procesů a činností v následujících oblastech:
    • vedení evidence popisných a grafických pasportizačních dat
    • vedení evidence dat katastru nemovitostí a registru UIR-ADR
    • podpora řízení majetkoprávních operací
    • podpora řízení pojistných událostí
    • podpora řízení akcí reprodukce majetku
    • podpora řízení provozních a údržbových činností týkajících se majetku
    • vedení evidence nájemních a výpůjčních vztahů
  • realizace integrační platformy, která by spojovala a zprostředkovávala komunikaci mezi jednotlivými aplikačními a systémovými službami
  • implementace systému pro řízení IT služeb Service Desk (dle metodiky ITIL)
  • implementace systému jednotného přihlášení
  • integrace dodaných systémů se základními registry a portálem veřejné správy

Řešení

Hlavním dodavatelem řešení se na základě vítězství ve veřejné zakázce stala společnost newps.cz s.r.o., která pro realizaci vybraných procesů využila služeb subdodavatele – společnosti TESCO SW a.s.

Společnost TESCO SW a.s. v prostředí krajského úřadu implementovala následující SW řešení:

  • FaMa+ EAI – řešení pro vnitřní i vnější datovou a procesní integraci
  • FaMa+ ITSM – komplexní řešení pro správu IT služeb, založené na metodice ITIL
  • FaMa+ AM – informační systém, spojující ekonomicko-účetní, technický a majetkoprávní pohled na movitý i nemovitý majetek

Společnost newps.cz s.r.o. k výše uvedeným informačním systémům dodala tato SW řešení:

  • systém pro řízení identit
  • portál pro jednotné přihlášení externích uživatelů

Implementovaná řešení plně splnila požadavky KÚ Moravskoslezského kraje definované v zakázce „Vnitřní integrace úřadu“. Všechna tato řešení byla upravena dle specifických požadavků KÚ Moravskoslezského kraje a stávající procesy byly optimalizovány tak, aby práce s integrovanými systémy byla uživatelsky přívětivá.

Harmonogram projektu

  1. etapa – Analýza (10/2012 – 01/2013)
  2. etapa – Implementace řešení (01/2013 – 09/2013)
  3. etapa – Zkušební provoz (10/2013 – 10/2014)
  4. etapa – Ostrý provoz a provozní podpora (11/2014 – 11/2021)

Přínosy projektu

Hlavní přínosy realizace zakázky „Vnitřní integrace úřadu“ v prostředí KÚ Moravskoslezského kraje:

  • jednotná správa identit a zajištění jejich distribuce do koncových systémů
  • zlepšení kvality i dostupnosti poskytovaných služeb
  • zvýšení transparentnosti veřejné správy
  • možnost sdílení informací a služeb
  • snížení nákladů na provoz služeb
  • možnost sbírat a analyzovat data o výkonu veřejné správy pro účely zvyšování její kvality